HEKIMA
Stolicą Hekimy jest Sage, w której znajduje się największa biblioteka w całym Tahorayo. W tymże państwie żyją ludzie o niezwykłej mądrości, uczeni oraz wynalazcy. Władcą ich jest trzydziestotrzyletni Viserys, nieco zadufany i pewny siebie, wyróżniający się przewidywaniem przyszłości. Rządzi swym ludem mądrze, nie podejmuje pochopnych decyzji. W pewnym stopniu gardzi innymi krajami, albowiem to Hekima jest uznawana za najcudowniejszy, choć wcale nie najbezpieczniejszy.
Astuzia jest dowodzona przez Sheiryu, określanego jako tyrana. Zatrzymuje serce jednym ruchem dłoni, a każdego miesiąca bierze do łoża dziewicę, jeśli mu się ona nie spodoba, morduje ją z fascynacją. Posiada trzydzieści osiem lat, urządza zawody co miesiąc. Ten, kto pierwszy przyniesie mu ukrytą sztabkę złota, ma prawo do jednego życzenia. Matka króla zmarła, według ludu zamordowana przez samego władcę. Brat natomiast aktywnie uczestniczył w życiu Astuzii. Wygrawszy jednakże zawody, zażyczył sobie pobytu w akademii, na co Sheiryu z chęcią przystał. Astuzia znana jest z braku porządku, brudu, biedy, morderstw, gwałtów i rozbojów - jednym słowem z wszystkiego, co złe. Sytuacje te dzieją się codziennie. Rządzi tu najsilniejszy, a słabsi nie dożywają pełnoletności. Stolicą tego państwa jest Sela, prawdopodobnie najbardziej niebezpieczna.
WENROU
Wenrou to miejsce harmonii i spokoju. Żyją tu ludzie łagodni, dzielący się wszystkim. Rodziny przeważnie są wielodzietne, krajobraz charakteryzuje się licznymi polami, jeziorami i lasami. Miasteczka są położone wysoko na drzewach, wszyscy mieszkają w drewnianych domkach połączonych pomostami. Również stolica, Asilia jest w ten sposób urządzona. Aktualnie przywódcą jest Khal Baskerville, liczący sobie dwadzieścia osiem wiosen. Mężczyzna przejął tron po swoim niedawno zmarłym ojcu, który pozostawił kraj w wciąż trwającej żałobie. Jest łagodny, pogodny i trochę naiwny. Poszukuje drugiej połowy, a tymczasem całą swoją miłość przelewa na siostrę. Potrafi się teleportować w dowolne miejsce, słynie także z umiejętności walki. Nie wyróżnia się spośród innych mieszkańców tego państwa, dzięki czemu poddani obdarowują go wielkim szacunkiem i zaufaniem.
Meruyo to latająca wyspa, na której mieści się akademia Athande. Tylko jedna osoba wie, jakim cudem unosi się ona w powietrzu, a jest nią Tyrion Munrou, teraźniejszy dyrektor. Niegdyś przekaże tą wiedzę swojemu następcy. Młody, został dyrektorem niecałe dwa lata temu, po tym, jak jego ojciec niespodziewanie zmarł. Na karku ma trzydzieści lat, umie czytać w myślach innych oraz nakłaniać ich do tego, czego chce, zmieniać wspomnienia. Cięty na władców, nie znosi siedzieć za biurkiem. Odkąd Sheiryu wydłubał jego bratu oko, żywi doń nienawiść, którą przelewa na brata władcy Astuzi, z wzajemnością. Przyjaźni się z Khalem.
CMENTARZYSKO
Rozległe niezamieszkałe tereny, głównie pustynne i półpustynne leżące się poza granicami bariery na północny wschód od Astuzi. To właśnie tam rozegrała się legendarna bitwa między braćmi - założycielami Krainy Tahorayo. Ku pamięci poległym tam ludziom, których ciała pozostały tam na zawsze, nazwano to miejsce Cmentarzyskiem. Tereny owiane tajemnicą i grozą, do którego nie mają odwagi zapuszczać się nawet najśmielsi i najsilniejsi wojownicy. Najbardziej upodobał sobie to miejsce władca Astuzi, Sheiryu, który urządził sobie z niego prywatne więzienie, zsyłając poza barierę przeszkadzających mu ludzi.
OBSZARY NIEZNANE
Miejsca znane ze smutku i rozgoryczenia, to tutaj znajdują się ludzie dzicy i mniej cywilizowani aniżeli w innych częściach Tahorayo. Władca ich pozostaje tajemnicą, ale i wśród tej społeczności można znaleźć utalentowane i zgodne osobniki rasy ludzkiej. Rekrutacja do akademii odbywa się tylko, gdy Tyrion akurat tam z wyspą zawędruje, niektórzy niestety nie dożywają tej chwili.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz